reklama
 
 
Komerční sdělení - toto je komerční sdělení, Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Zdravý spánek: Základ pro pohodový den

Foto: Alerabat.com
Probouzíte se ráno špatně naladění? Ano, může se stát. Jestliže jde ale o pravidelný jev, bude stoprocentně něco v nepořádku. Dostatek kvalitního spánku potřebujeme ke svému fungování všichni. Kdo tvrdí opak, nemá pravdu.

Pokud adekvátní množství potřebného relaxu nemáme, může se to projevovat nejen tím, že jsme silně unavení. Mezi charakteristické projevy se řadí především vysoká míra stresu, nervozita, ukvapené jednání a v neposlední řadě podrážděnost. Okolí člověka, který nemá dostatek spánku, zpravidla také vnímá negativně, což je mu samotnému většinou nepříjemné. Jak tedy na kvalitní zdravý spánek? To prozradíme v následujících řádcích.  

Kolik hodin spíte?

Tato otázka je pro nás stěžejní. Každý z nás potřebuje jinou porci spánku. Jestliže ale spíte velmi málo, rozhodně vám to nemůže stačit. Jsou osoby, které ulehají do postele třeba pouze na 3 nebo 4 hodiny. Mohou sice tvrdit, že jim to stačí, nicméně opak je pravdou. Mnohdy totiž nedostatek pořádného odpočinku a z něj plynoucí nadměrnou únavu zahánějí kofeinem a jinými látkami, jež mají za úkol nabudit organismus. Standardně se považuje za dostatečnou dobu pro spánek 6 hodin. Je poměrně jedno, kdy jdete spát a kdy vstáváte, nicméně tento čas se vyplatí dodržet. Naopak vyšší porce spánku nemusí škodit. Pokud ovšem spíte i 10 a více hodin, lehce se dostanete k nadváze, jelikož tělo nebude schopno spalovat dostatečně energii. 

Máte opravdu ticho?

Důležitým aspektem podílejícím se přímo na kvalitě spánku je ticho v prostředí, kde ležíte. Plánujete-li stavbu nového domu, vyplatí se ložnici situovat co nejdál od dětského pokoje, případně od exteriérových prostorů, kde může hrozit nadměrný a pravidelný hluk. Možná se to nezdá, ale i nejrůznější jemné pravidelné zvyšování hladiny hluku může mít značně negativní důsledky. I proto se vyplatí například mobilní telefon či jiná moderní technická zařízení mít mimo prostory ložnice.

Čistý vzduch jako základ

Dýcháte při spánku čistý vzduch? Když máte okno směrem do ulice, tak s největší pravděpodobností nikoliv! I proto je dobré mít doma rekuperační jednotku, která dokáže vzduch jdoucí z exteriéru dokonale filtrovat. Vy budete dýchat pouze to, co potřebujete. Stejně tak byste se měli zaměřit i na dostatečnou vzdušnou vlhkost. Jestliže je vzduch příliš suchý, může to způsobovat kašlání a problémy s dýcháním. V opačném případě, tedy při nadměrné vlhkosti, se budou tvořit na zdech vlhkostní mapy a následně dojde ke vzniku plísní. Jejich spóry pak budete vdechovat.

S aromaterapií to nepřehánějte

Milujete krásnou vůni skořice, vanilky anebo jiných extraktů? Pokud ano, klidně si ji můžete dopřát. Nečiňte tak ale před spánkem. Optimální jsou vonné silice pro případy romantické atmosféry, masáží anebo navození příjemné pohody. Večer je už ale nezapalujte. S největší pravděpodobností vonná svíčka může způsobit pouze zbytečnou bolest hlavy. Stejně tak riskujete, že byste mohli případně vyhořet, kdybyste ji nezhasli včas. 

Čistá hlava je nesmírně důležitá

V každém případě byste měli usínat s čistou hlavou. Po celodenním stresu v zaměstnání to sice asi nebude nejjednodušší, nicméně pokuste se od všedních starostí oprostit. Mnohdy stačí i pohoda doma u televize, případně dobré knížky. Uvařte si nějaký bylinkový čaj a navoďte tu správnou atmosféru. Výborný je i dostatek fyzické aktivity přes den. Často se lze spokojit klidně i s posilováním. Nakoupíte si nějaké přístroje a můžete začít. Se slevovými kupony, které naleznete na Alerabat.com, to nebude problém. Najdete zde mimo jiné i spousty dalších slevových kódů, které se vztahují k různým odvětvím. 

reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama