Martin Dvořák

31. 1. 2012 21:42
Známý především jako bývalý generální ředitel TV Prima a Dopravního podniku hl. m. Prahy.
Martin Dvořák
Martin Dvořák | Foto: Ondřej Besperát

Martin Dvořák je veřejnosti známý především jako bývalý generální ředitel TV Prima (200 - 2006) a Dopravního podniku hl. m. Prahy (2007- 2011). Ze druhé jmenované pozice odešel dobrovolně, údajně jednak na základě osobních důvodů a jednak kvůli politickému tlaku, kterému byl vystaven od změny pražské radniční koalice z tandemu ODS-ČSSD na ODS-TOP 09.

Oficiálním důvodem, proč primátor Bohuslav Svoboda rezignaci přijal, byla potřeba nové koncepce řešení zadluženosti podniku. Kritice neušly ani zakázky spojené s tramvajovými dílnami či nákup autobusů a tramvají. Přesto má prý podnik nejlepší hospodářské výsledky za posledních pár let.

Za svého působení se musel také potýkat s kauzou Opencard a předraženými jízdenkami či rozšiřováním pražského metra. Velmi problematickým se zdá být tok peněz spojený právě s nákupem jízdenek. Kvůli vyvádění peněz z podniku upadla v podezření rodina Martina Dvořáka. Po jeho odchodu byli vyměněni ještě další vrcholoví zaměstnanci.

Dvořák má za sebou pestrou manažerskou dráhu; Od roku 1995 pracoval ve firmě InterCom jako account manager. Od listopadu 1996 do dubna 1998 pak v Barum Continental, kde se stal ředitelem divize marketingu odpovědným za státy CEFTA.

Poté pracoval na několika pozicích v Českém Telecomu, včetně marketingového ředitele. Působil a působí v řadě dozorčích rad a představenstev, včetně zmiňovaného Dopravního podniku a TV Prima a ve správní radě Nadačního fondu Kapka naděje Venduly Svobodové.

Martin Dvořák vystudoval mezinárodní obchod na Vysoké škole ekonomické v Praze. Kariéru zahájil v roce 1992, jako marketingový konzultant v developerské společnosti Eurospectrum Group.

 

Právě se děje

před 18 minutami

Facebook začíná označovat obsah státem kontrolovaných médií

Společnost Facebook začíná na stejnojmenné sociální síti k obsahu některých ruských, čínských a dalších médií připojovat upozornění, že dané redakce jsou částečně nebo zcela kontrolované státem. Na firemním webu to ve čtvrtek oznámil šéf bezpečnostního oddělení Facebooku Nathaniel Gleicher. Označení se ale ihned neobjevilo u příspěvků vybraných médií na domovských stránkách uživatelů, to se prý začne dít až v následujících dnech a pouze ve Spojených státech.

Nový prvek byl v momentě spuštění zapracován pouze do tzv. knihovny reklam a na facebookové stránky jednotlivých organizací. Podle agentury AP se změna ihned týkala asi 200 stránek včetně těch patřících ruskému webu Sputnik, čínské zpravodajské agentuře Nová Čína a íránské Press TV.

Například na stránce ruské RT se nyní čeští uživatelé v okénku "Transparentnost stránek" dočtou, že tato státem financovaná televizní stanice patří mezi "státem kontrolovaná média v zemi Rusko". Podrobnější popisek pak uvádí: "Tento vydavatel zcela nebo částečně podléhá ediční kontrole státu. Je to určeno celou řadou faktorů, zejména financováním, strukturou a novinářskými standardy."

Podle Gleichera by uživatelé měli mít přehled o tom, zda zprávy, které se jim zobrazují, pocházejí od média, které "může být pod vlivem vlády". Facebook prý opatření připravoval ve spolupráci s desítkami expertů na média, jejich regulaci, či lidská práva.

Zdroj: ČTK
Další zprávy