Návštěvnost stránek během roku
Kolísání návštěvnosti není nic neobvyklého. Naopak jde o přirozenou a mnohdy předvídatelnou věc. V některých oborech přitom může být výraznější. Například v módě - pokud prodáváte plavky, v zimě logicky zaznamenáte pokles. V jiných případech nemusí na sezóně tolik záležet. Přesto je třeba počítat s významnými svátky a událostmi, jako jsou například Vánoce. V předvánočním období totiž návštěvnost stránek zpravidla stoupá.
Marketingové kampaně a algoritmy
Návštěvnost svého webu můžete samozřejmě podpořit spuštěním reklamní kampaně. Naopak, její ukončení se může rychle projevit poklesem návštěvníků. Vliv má celá řada dalších faktorů, například e-mailing, různé soutěže nebo média a sociální sítě. Důležitou roli hrají také algoritmy - Google a další platformy je pravidelně upravují, což může ovlivnit pozici webu ve vyhledávání a sníží se tak organická návštěvnost.
Jak se připravit?
Je třeba počítat s tím, že ne vše můžete ovlivnit. Na výkyvy v návštěvnosti se ale dá připravit. Základem je především dobré plánování, průběžná analýza a včasná reakce. Jednou z nejjednodušších věcí je sledování sezónnosti. Ta může být individuální dle toho, co nabízíte. Pokud web provozujete alespoň rok, můžete díky analýzám sledovat, kdy dochází k poklesu či naopak růstu. Vyplatí se sledovat také trendy v rámci vašeho oboru. K dispozici jsou praktické nástroje, které vám pomohou tato data monitorovat, například GA4 nebo Google Search Console.
Obsah by měl být aktuální pro danou sezónu. Zaměřit se můžete především na silnější období, ale podceňovat byste neměli ani to slabší. Pokud víte, že v určité fázi návštěvnost klesá, můžete upravit rozpočty kampaní dle očekávané poptávky či oslovit uživatele, kteří už dříve o vaši značku projevili zájem.
Může být obtížné orientovat se v tom, co a jak udělat a hlavně kdy. Proto se jako praktické řešení nabízí spolupráce s marketingovou agenturou. Ta může sledovat vývoj návštěvnosti stránek, ale i další analýzy a případné změny. Profesionálové vám pomohou i s budováním značky či tvorbou obsahu. Navíc vás upozorní na případné výkyvy a očekávané updaty. Plánování kampaně tak pro vás bude mnohem jednodušší a výsledek efektivnější, úpravy totiž zvládnete udělat včas, ne až ve chvíli, kdy návštěvnost klesne.
Ačkoli návštěvnost stránek není stálá, můžete nad ní mít kontrolu. Je důležité pochopit, co výkyvy způsobuje, a připravit plán, díky kterému zvládnete i slabší období. Marketingoví specialisté vás mohou včas upozornit a pomohou vám vytěžit maximum.