reklama
 
 
Komerční sdělení - toto je komerční sdělení, Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Revoluce v energetice je šance, ale přinese i nová rizika, říká Martin Dvořák z E.ON Energie

Foto: komerční článek
Propad světových cen energetických komodit, nástup alternativních dodavatelů a vůbec celková transformace energetického trhu přinesla v posledních letech mnohá rizika. Ale také šanci na pozitivní změny.

"Energetika se v posledních sto letech vyvíjela evolučně, nyní je před námi doslova revoluční skok. Osobně však na tyto změny nepohlížím jako na riziko, spatřuji v nich šanci," říká Martin Dvořák, dlouholetý člen představenstva akciové společnosti E.ON Energie. Jako zástupce firmy, která v Česku dodává elektřinu 1,2 milionu zákazníkům a plyn více než 200 tisícům klientů, vidí zejména na jihu Čech i Moravy velký potenciál například v zemědělských podnicích.

Jak se pro E.ON vyvíjí situace konkrétně v Česku?

Tradiční velcí dodavatelé, mezi něž patříme, v posledních šesti letech poměrně významně ztratili na klasickém komoditním trhu, ať už v nabídkách elektřiny, či zemního plynu. E.ON si ale drží svůj tržní podíl, to znamená kolem dvaceti procent na trhu s elektřinou a kolem jedenácti procent u plynu. Navíc jsme od roku 2010 v zásadě zdvojnásobili portfolio odběratelů plynu, a to na rozdíl od alternativních dodavatelů organickým růstem. Je to výsledek každodenní dlouhodobé akviziční činnosti, ať už jde o práci se značkou, nebo s obchodními kanály.

V rámci péče o zákazníka se energetické firmy čím dál častěji vrhají i do odlišných oborů. Jaké zkušenosti má v tomto směru E.ON?

My máme zkušenosti s finančním segmentem či pojišťovnictvím. Také jsme dlouze zvažovali, zda nepůjdeme jako valná většina našich konkurentů cestou virtuálních mobilních operátorů. Nakonec jsme tento nápad zavrhli a myslím, že jsme udělali dobře. Nebylo by to přínosné ani pro zákazníky, ani pro nás. Jde o službu, která je svým charakterem komoditní, a tedy velmi lehce nahraditelná.

Doplňkové služby rozhodně budou hrát svou roli i do budoucna, měli bychom však v co největší míře hledat afinitu k našim hlavním aktivitám. Ať už jde o nabídku elektřiny, zemního plynu, tepla či o dodávku technických zařízení, které se ke všemu zmíněnému pojí, včetně souvisejících servisních služeb. Na tom chceme do budoucna stavět.

Nedodáváte ale jen domácnostem. Jaké změny očekáváte v segmentu firemních klientů?

Tento sektor má velký potenciál z hlediska energeticky úsporných řešení, nebo chcete-li energetického managementu, a to nemluvím pouze o velkých hráčích na trhu. Většina našich zákazníků pochází z jižní Moravy a jižních Čech. Z místních podmínek vyplývá, že v těchto krajích působí mnoho zemědělců. Když do zemědělských areálů nahlédnete, často vidíte poddimenzovanost objektů, například z pohledu světelné techniky, zařízení kogeneračních jednotek, izolací a tak dále.

Určitě zde existuje velký prostor pro optimalizaci a konkrétně v oblasti nabídky úsporného osvětlení se nám nyní velmi dobře daří. Řada podinvestovaných subjektů totiž ani nemá povědomí o tom, že návratnost investice se pohybuje v řádu několika let, že mohou čerpat dotační tituly a podobně. To vše pro ně zařizujeme na míru.

Zvyšujete tedy i povědomí o těchto možnostech. Mají zemědělské podniky o tyto služby zájem?

Zpočátku to bylo složitější, jelikož jsme neměli tuzemské reference. Příklady ze zahraničí, ať už z Velké Británie, či z Německa, jsou pro českého zákazníka těžko uchopitelná zkušenost. Konkrétně v úsporném osvětlení máme mezi korporátními zákazníky nyní již zhruba 150 velkých realizací, takže novým klientům máme co ukazovat.

Inspiraci mohou firmy najít i v současném ročníku soutěže E.ON Energy Globe, v níž se představují projekty a nápady z oblasti ekologie, inovací a energetických úspor. Co je cílem této soutěže?

Snažíme se tímto způsobem informovat a motivovat širokou veřejnost, tedy firmy, obce i jednotlivce, aby se s těmito tématy ztotožnili a přicházeli s vlastními návrhy a řešeními. Nejlepší z nich obdrží ocenění a jejich nápad se zviditelní i za hranicemi České republiky, protože se jedná o globální soutěž.

autor: komerční článek | 12. 4. 2017

reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama