Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Podle expertů se v České republice změnily trendy ve vyhledávání propagačních kódů

komerční článek
11. 8. 2022 15:38
Ačkoliv doba, kdy vouchery se slevou byly hitem českého internetu, je již za námi, pořád je vyhledávání slevových kódů a akcí mezi Čechy velmi populární. Za posledních pět let dokonce zájem strmě roste. Jak se podle odborníků za poslední roky změnily trendy ve vyhledávání propagačních kódů?
Foto: Shutterstock.com

Češi milují nákup po internetu 

Spolu s rychle se rozrůstající e-komercí se během posledního desetiletí mezi českými zákazníky rozrostla i obliba slevových kuponů a nabídek. Důvod je jasný, jen málo lidí při nákupu netouží ušetřit.

Kromě snadné dostupnosti, pohodlnosti a praktičnosti nabízí internetová komerce pro nakupující i velmi snadnou možnost jak najít nejlepší ceny. Přímo raketový vzestup zažil server Heuréka a i služba Zboží.cz patří mezi nejnavštěvovanější weby na českém internetu. První jmenovaný je dokonce čtrnáctou nejnavštěvovanější stránkou. Spolu s nimi vzrostla i obliba agregátorů propagačních kódů.

A ta stále trvá. Podle vyhledávače slevových nabídek a kuponů Promocodius jejich stránky navštíví denně přes dva tisíce českých návštěvníků.

Nejoblíbenější jsou obchody s módou

Pravděpodobně vás nepřekvapí, že nejvíce vyhledávanými slevovými kupony jsou pro nákup oblečení a obuvi. Kamenné i internetové obchody tradičně patří mezi prodejce s největšími slevami. Kromě sezónních výprodejů a slevových akcí obchody s módou velmi často nabízí věrnostní programy a kódy za registraci, či přihlášení se k odběru novinek. Podle  Promocodius například slevový kód Modivo mohou zákazníci získat v prvním newsletteru.

Že obchody s módou jsou mezi vyhledávateli kuponů populární potvrzují i statistiky vyhledávání Google. V žebříčku témat s nejvíce stoupající vyhledávaností se v první desítce umístilo celkem šest e-shopů nabízející oblečení a obuv. E-shop About you se umístil dokonce na druhém místě. V žebříčku celkové popularity se pak populární e-shop Zalando umístil na pátém místě. About you pak na sedmém.

Boduje i Mall a Notino

Mezi nejvyhledávanějšími tématy v souvislosti se slevovými kupony patří nepřekvapivě i internetové obchodní centrum Mall. To se v žebříčku umístilo na šestém místě. Skupina Mall patří dlouhodobě ke špičce české e-komerce a kromě široké nabídky zboží dnes nabízí i množství dalších služeb.

Jen o dvě místa níže se umístil prodejce elektroniky Datart. Obchodníky s kosmetikou pak zastupuje společnost Notino. Ta uzavírá poslední desítku. V první dvacítce se pak umístili i obchody CZC, Eobuv, Pilulka, Dedoles, GymBeam, či Bibloo.

Hledají se kupony i pro služby

Nejsou to však jen klasické e-shopy, u kterých uživatelé vyhledávají slevové kupony. V žebříčku nejvyhledávanějších termínů se umístili i aplikace pro objednávání jídel Wolt a Ubereats. V první dvacítce najdeme také taxislužbu Bolt. Aplikace Wolt si v posledních letech získává na popularitě nejen v České republice, ale i v dalších zemích Evropy. V žebříčku stoupajících témat se Wolt umístil na prvním místě.

Vyhledávání slevových kuponů od roku 2017 vzrůstá

Ze statistik společnosti Google jasně vyplývá, že zájem o slevové kupony je stále silný. Dokonce i stoupá. Za posledních pět let se míra vyhledávání propagačních kódů zvýšila až o 76 bodů. V roce 2021 nejvyšší míra vyhledávání dosáhla 89 bodů. Tohoto stavu dosáhla v měsíci listopadu. To je významný nárůst oproti 45  bodům z listopadu 2017.

Vůbec nejvyššího vrcholu míra vyhledávání dosáhla v listopadu 2020, kdy dosáhla maximální hodnoty sto bodů. Rok 2020 byl jednoznačně ve znamení pandemie koronaviru, nákupy se v naprosté většině přesunuli na síť, není proto překvapením, že se zvýšil i zájem o kupony.

Největší zájem je před svátky

Listopad je pak měsícem, kdy se lidé již pomalu začínají poohlížet po Vánočních dárcích. Vánoce jsou pro mnoho obchodníků nejdůležitější událostí roku a mnoho z nich v období adventu utrží i více než čtvrtinu svých ročních tržeb. S nákupní horečkou pak stoupá i zájem o slevové kupony.

Nejsou to však pouze Vánoce. Na statistikách Google můžeme vidět, že míra vyhledávání stoupá i před svátkem svatého Valentýna a před Velikonocemi. Malý zájem je naopak v období letních svátků a podzimu. Nízké hodnoty můžeme najít také během ledna a března. Protože během letních prázdnin zase mnoho lidí odjíždí na dovolené.

Tento pokles je naprosto pochopitelný, po velkých Vánočních útratách se velká spousta lidí snaží uskromnit. S Novým rokem si také hodně lidí dává předsevzetí, mnohdy se přímo i nepřímo týkají nadměrné konzumace.

Kde vyhledávají kupony nejvíce

Vůbec nejpopulárnější jsou kupony mezi obyvateli regionu Zlín. Hned za ním následuje Jižní Morava a Moravskoslezský kraj. V první pětici je i Plzeň a Olomoucký kraj. Naopak nejméně slevové kupony vyhledávají v Karlových Varech, na Liberecku a v Jižních Čechách.

Z měst se na prvním místě umístil Rájec- Jestřebí. Za ním na druhém místě najdeme Dolní Třebonín a na třetím Chlumec. Šenov u Nového Jičína se umístil na čtvrtém místě.

V době inflace se slevové kupony vyplatí

Snad nejvíce skloňovaným slovem v posledních měsících je inflace. Nejaktuálnější meziroční nárůst cen 17,2% nakupování Čechům opět o něco podraží. Dá se tedy předpokládat, že počet nákupů po internetu i v kamenných obchodech bude v blízké budoucnosti klesat. Což by paradoxně mohlo zvýšit zájem o propagační kódy, díky snaze zákazníků o větší úsporu.

Foto: Shutterstock.com
 

Právě se děje

Další zprávy