Múza je první nástroj svého druhu na českém trhu. Nabízí komplexní, a přitom jednoduché řešení volnočasových, zdravotních i interních benefitů a agend. Je výjimečná svou uživatelskou přívětivosti v kombinaci s adresováním potřeb firem i HR. Systém je výsledkem let vývoje a více než 250 hodin rozhovorů s HR profesionály i uživateli.
"Nechtěli jsme jen modernizovat starý systém. Cílem bylo vytvořit nástroj, který odpovídá standardům současné e-commerce a skutečně vychází z potřeb uživatelů," říká Ondřej Tyl, CEO Benefit Plus. "Múza nás zaujala ihned - je inovativní, jiná než všechny konkurenční systémy," dodává Andrea Lopatová, senior manažerka odměňování v Makro.
První výsledky v číslech
Nasazení předcházelo úspěšné výběrové řízení a důkladná příprava. Během prvních týdnů:
- proběhl onboarding 3 383 uživatelů,
- bylo připraveno více než 20 typů onboardingových materiálů,
- zákaznická linka zaznamenala pouze 90 dotazů,
- uživatelé provedli přes 1 000 transakcí.
Podobná péče nebyla při onboardingu nového klienta Múzy výjimkou, ale pravidlem. "Potvrdilo se nám, že Múza je pro zaměstnance skutečně intuitivní a jednoduchá na ovládání, což je super. A platí to od managementu až po pracovníky ve skladu," říká Kateřina Krajčová, Senior IT Project Manager.
"U přechodu na Múzu byla ze strany Benefitu Plus veškerá podpora. Měli skvělou prezentaci a dostali jsme všechny materiály, které jsme pro proškolení kolegů potřebovali," dodává Lukáš Hrdý z personálního oddělení Makro.
Zaměstnanci změnu vítají
Podle zpětné vazby z Makra ocenili zaměstnanci především přehlednost systému, širokou nabídku benefitů, od wellness přes Booking až po kulturu, i možnost okamžité a bezpečné platby prostřednictvím MúzaPay.
"Oproti dřívějšímu způsobu čerpání benefitů je vše rychlejší, přehlednější a dostupné na pár kliknutí. Aplikace MúzaPay je přehledná, platby probíhají hladce a bezpečně," shrnuje jeden ze zaměstnanců Makro.
Co byste měli vědět, pokud zvažujete nový systém benefitů
Nasazení nového systému v tak velkém rozsahu přineslo cenné poznatky:
- Změny se není třeba bát - zaměstnanci si na jednoduchý a intuitivní systém rychle zvykli a přechod zvládli lépe, než se očekávalo.
- Díky skvělé podpoře změna a implementace nepřetížila ani HR oddělení.
- Benefit Plus poskytuje komplexní podporu, od úzké spolupráce s interním HR přes odpovídání na dotazy zaměstnanců až po organizaci školení zaměstnanců.
- Komunikace podle zvyklostí zaměstnanců, v tomto případě kombinace online a offline formátů, se osvědčila.
"Cafeterii jsme spustili před 20 lety. Dnes ale nechci nutit dvacátníky, aby používali systém svých rodičů. Múzu jsme vyvinuli proto, abychom posunuli celé odvětví. Chceme lidi inspirovat k péči o zdraví a smysluplnému využití volného času," uzavírá Ondřej Tyl.
Co přesně Makro o Múze říká, se dočtete v této video případové studii.