Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Komerční banka je lídrem v otevřeném bankovnictví

komerční článek
15. 10. 2020 8:58
Současná koronavirová situace akcelerovala zájem o digitalizaci a online řešení. Řada společností využívá této příležitosti k transformaci svého byznysu, nebo rozjezdu úplně nového – postaveného na vzdáleném přístupu. S tím souvisí i poptávka firem po otevřeném bankovnictví.
Foto: komerční článek

Co je to otevřené bankovnictví?

Otevřené bankovnictví je možnost využívání klientských i jiných dat nejen bankami, ale i dalšími společnostmi, které splní požadavky pro využívání dané služby. Zpřístupnění těchto dat se děje prostřednictvím tzv. API (Application Programming Interface). V tomto prostředí umožňuje i Komerční banka (KB) bezpečným způsobem poskytovat dalším hráčům na trhu informace o účtech, platbách a dalších produktech KB. 

Stejně Komerční banka umožňuje partnerům propojit jejich řešení do digitálních aplikací banky. Partnerské firmy získávají možnost poskytovat své služby klientům KB v místech, kde jsou každodenně on-line přítomni.

Začněte na www.kb.cz/api

API služby pro partnery či vývojáře otevírají cestu k "bankovnictví bez hranic". A to nejen fintechům a start-upům.

Pro všechny partnery či vývojáře je výchozím bodem KB API portál, kde se nacházejí všechny potřebné informace pro dostupné i připravované API služby. 

Komerční banka umožňuje ostatním hráčům na trhu v rámci jejich služeb či v jejich aplikacích využít údaje, jako jsou: vyhledání nejbližší pobočky či bankomatu KB, aktuální kurzovní lístek, přehled účtů, zůstatků a transakční historie, vzdálené ověření identity klienta či možnost provedení platby. 

Právě multibanking (agregace účtů do jednoho prostředí) je díky API prostředí atraktivní službou KB nejen pro fyzické osoby, ale hlavně pro firmy. V současné době si do internetového nebo mobilního bankovnictví KB připojíte 13 českých a slovenských bank. Další novinkou (konec letošního září) je možnost placení v internetovém bankovnictví Moje Banka Business. Moje Banka umožňuje placení z takto agregovaných účtů u sedmi tuzemských bank od července letošního roku. V nejbližší době bude tato možnost i v aplikaci Mobilní Banka. Díky tomu máte snadno a rychle pod kontrolou nejen zůstatky a transakční historii, ale nově můžete iniciovat platby z účtů u různých bank z jednoho místa.

Vzdálené ověření identity

Další z nově spuštěných služeb je možnost prostřednictvím API rozhraní ověřit vzdáleně identitu klientů KB (eID API). Tedy namísto nutné fyzické identifikace klienta na pobočkách či provozovnách partnerských společností, je možné ho ověřit vzdáleně, plně digitálně a v souladu s platnou legislativou a regulacemi. Tato služba je zejména v současné situaci zásadně důležitým benefitem. Využívání těchto partnerských služeb vyžaduje uzavření smlouvy s KB. Každé ověření identity je zahájeno žádostí klienta v rámci služby partnera a probíhá výhradně na základě jeho souhlasu. 

Propojení s podnikovými a účetními systémy

Další neméně zajímavou službou je připravované přímé napojení firemních účtů a transakční historie do účetního či podnikového systému. Tzv. "KB API Business Suite" umožní dramatický rozvoj, inovace a digitální transformaci byznysu v době, kdy klienti vyžadují vzdálenou digitální obsluhu více než kdykoliv předtím. Hlavním benefitem je automatizace, např. v oblasti účetních a logistických procesů nebo e-commerce.

 

Právě se děje

před 51 minutami

Smartwings nabídnou za letenky od ČSA vouchery, peníze vracet nebudou

Letecká společnost Smartwings nabídne cestujícím, kteří si u dceřiného dopravce ČSA koupili letenku na let Smartwings a ten byl následně kvůli pandemii zrušen, náhradní poukaz na jakýkoliv jiný let aerolinek. Voucher bude ve stejné hodnotě jako nevyužitá letenka. Platby za tyto letenky Smartwings vracet nebudou. Společnost o tom ve čtvrtek informovala v tiskové zprávě.

Cestující s nevyužitými letenkami koupenými přes ČSA zároveň mohou dál žádat o vrácení platby, žádost však mohou uplatnit právě u ČSA. Ty jsou však nyní v insolvenci.

Výměna bude možná u letenek, které dosud cestující nevyužili. Cestující budou muset žádost podat do konce letošního července, Smartwings jim následně vydá elektronický voucher. Poukaz bude ve stejné hodnotě jako původní letenka s platností na 12 měsíců na jakýkoliv z pravidelných letů Smartwings.

Zdroj: ČTK
Další zprávy