reklama
 
 
Komerční sdělení - toto je komerční sdělení, Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Jak v dnešní době vybrat kvalitní pohřební službu nebo ústav?

Foto: Elpis s.r.o.
Většina z nás si to nechce připouštět. Mnoho lidí o tom nechce mluvit. Jedná se o celospolečenské tabu. Bohužel ale každý z nás již někdy řešil nebo pravděpodobně v budoucnu bude řešit záležitosti kolem odchodu blízkého člověka. V poslední době slýcháme o různých méně a více kvalitních pohřebních službách. Jak ale vybrat pohřební službu? Jak nenaletět?

Nenechat se zmanipulovat lékařským personálem či policistou.

Ve chvílích ztráty blízkého člověka bývají lidé bezradní a snadno ovlivnitelní. V prvé řadě je důležité zmínit, že i když dojde k úmrtí doma, v nemocnici, nebo domově důchodců, má každý právo na výběr pohřební služby pro zrealizování pohřbu nebo kremace. Stejná situace může nastat, když blízkou osobu již odvezla pohřební služba do svého chladícího zařízení, na objednání lékařem či policistou. Opět není nutné sjednat služby pro rozloučení u pohřební služby, kterou zkontaktovali lékaři nebo policisté.

Často se stává, že Vám zdravotnický personál doporučí, koho si vybrat. Bohužel se většinou jedná o finančně motivovanou radu, která se může promítnout do vaší faktury za pohřeb. Zákonem je přitom reklama na pohřební služby ve zdravotnickém zařízení zakázaná. Takto doporučené pohřební službě by se pozůstalí měli vyhnout. Pokud již dojde k odchodu blízkého, měli bychom se informovat u známých či sousedech, kteří již zkušenost s některou pohřební službou mají. Případně se podívat na internet nebo se obrátit na Asociaci pohřebních služeb v ČR pro radu s výběrem pohřební služby. Nemocnice či domov seniorů, který nemá svoji márnici, je podezřelý.

Podle čeho poznat kvalitní pohřební službu?

Rozdíly mezi pohřebními službami jsou poměrně veliké. Podle čeho bychom měli vybírat, aby rozloučení s blízkým člověkem bylo důstojné a dle představ pozůstalých? Kvalitní pohřební služba = pohřební služba rodinného typu, měla by být k dispozici 24 hodin denně včetně telefonní linky, kde by měl pracovník ochotně a citlivě poradit, jak postupovat, jaké jsou možnosti pro rozloučení.

Již při návštěvě pohřební služby bychom si měli udělat obrázek o prostředí, kde se pohřeb odehrává. Měli bychom chtít vidět pohřební vozy, mít jistotu, že pohřební služba má vlastní chladící zařízení a má po celou dobu nad zesnulým kontrolu.

Slušná rodinná pohřební služba má široký výběr rakví, květin, uren a navazujících služeb včetně parte na počkání, památečního skla apod. Největší rozdíly v pohřebních službách nám ukáže péče o zesnulého a úprava v rakvi. Dobrá rodinná pohřební služba se nebojí ukázat svoji práci. Nerozmlouvá Vám, abyste se šli rozloučit s blízkou osobou u otevřené rakve, neříká Vám "Pamatujte si raději Vašeho blízkého za jeho života". Naopak Vám nabídne vyšší hygienické zaopatření zesnulého či kosmetickou úpravu.

Pokud budou pozůstalí chtít, nebude jim bránit pohřební ústav být při úpravě zesnulého a ukládání do rakve v jejich prostorech. Nakonec byste měli dostat písemnou objednávku včetně smlouvy o podmínkách a fakturu včetně EET při platbě v hotovosti (daňový doklad), kterou budete předkládat notáři pro dědické řízení. Pokud toto neobdržíte, běžte pryč a kontaktujte jinou pohřební službu, nebo se obraťte o pomoc na Asociaci pohřebních služeb v ČR, www.ASPSCR.cz, telefon: 777 200 794.

Běžte si zkontrolovat, co jste si objednali.

Když si něco objednáte, zkontrolujte si, že to je tak, jak jste se domluvili. A i když si objednáte samostatnou kremaci, můžete si dopředu požádat o osobní účast u kremace, nebo zaslání fotografie, která Vás ujistí, že vše proběhlo v pořádku.

autor: ASOCIACE POHŘEBNÍCH SLUŽEB V ČR

reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama