reklama
 
 

5 „strašáků“ českých podnikatelů. Rozjeli byste svůj byznys?

Komerční článek
Foto: komerční sdělení
Vidina větší svobody, nezávislosti a možnost rozhodovat se o svém osudu jsou nejčastějšími motivy pro rozjezd vlastního podnikání. Mají ale podnikatelé v České republice na růžích ustláno? Jsou věci, o kterých neradi umluví, protože z nich mají strach. Víme, které to jsou a co s nimi, aby přestaly děsit.

1. Neplatící zákazníci

Není nic horšího, než když dobrý pocit z dobře odvedené práce pokazí účet zející prázdnotou. Špatná platební morálka zákazníků nebo napjaté cash flow nejsou ojedinělým důvodem bankrotu mnoha firem. Stačí jedna velká zakázka s vidinou bohatého zisku a nepoctivý zákazník, který vás dostane do červených čísel. S chybějícím kapitálem a nutností nákupu dalšího materiálu se může rozjet nekonečná dluhová spirála. Jediným řešením je požadovat dostatečně vysoké zálohy, které pokryjí i dočasný výpadek v příjmech, pokud se zákazník opozdí s platbou.

2. Nespolehlivost dodavatelů

V České republice funguje tzv. institut nespolehlivého plátce. V registru DPH tak musí každá firma kontrolovat, zda se u jejich dodavatelů v kolonce „nespolehlivý plátce“ neobjevilo „ano“. U těch pak ručí za odvedení daně. Další hrozbou jsou pak dodavatelé, kteří nedodržují objemy ani termíny zakázek. Proto je potřeba se obklopovat již prověřenými firmami. V tomto ohledu nejlépe fungují zkušenosti ostatních zákazníků. Zachovávejte dobré vztahy a nebojte se doporučit dobrou firmu, nikdy nevíte, kdy se vám to může hodit.

3. Bující konkurence

Máte dobře prosperující pekárnu s prodejnou, svou práci děláte s láskou, dáváte jí všechno, ale o blok vedle se začne stavět nákupní centrum, které obsáhne všechno od drogerie až po housky. Tím začne noční můra. Dokážete si udržet svoje zákazníky, nebo dají přednost pohodlnému nákupu na jednom místě? Důležité je neusínat na vavřínech. Konkurence nikdy nespí, a proto hledejte vždy nové cesty, jak svůj byznys rozvíjet. Co takhle zdravé svačinky přímo do škol?

4. Daň z příjmu

Neoblíbené dani se lze vyhnout jen velice těžko. Přesto se každoročně najde pár odvážlivců, kteří se o to s menším či větším úspěchem pokusí. V České republice činí daň z příjmu fyzických osob 15 %, právnických osob 19 % a vypočítává se ze zisku, kterého podnik od ledna do prosince dosáhl. Ačkoli se daňové přiznání podává do konce března, není rozumné vše nechávat na poslední chvíli. Řada podnikatelů, kteří si dělají účetní rozvahu po celý rok, dokáží pak účelně nasměrovat investice. Last minute nákupy koncem roku jsou běžnou praxí s cílem snížit daňový základ. Toto roztáčení nákupního kolotoče v závěru roku má pozitivní vliv na ekonomiku, pokud mají investice smysl.

5. Hrozba jménem EET

Od 1. prosince přidělá řadě podnikatelům pár vrásek na čele nová povinnost v podobě elektronické evidence tržeb. Ta se v první fázi dotkne zařízení se stravovacími a ubytovacími službami, posléze se rozšíří i na ostatní živnosti. Podnikatelé se nejvíce obávají zvýšených nákladů na nákup a správu pokladen. Existují však i jednoduchá řešení, která je ve finále nemusí stát ani korunu navíc. Takové nabízí například všem podnikatelům, kteří přesáhnou měsíční obrat 100 tisíc korun operátor O2. Jeho eKasa je komplexním balíčkem, který ve své základní výbavě obsahuje vše, co obchodník k evidenci potřebuje – dotykovou pokladnu se stojanem, tiskárnu na účtenky, platební terminál pro platby kartami a SIM kartu pro datové připojení. Více informací naleznete na https://www.o2.cz/podnikatel/elektronicka-evidence-trzeb/.

autor: komerční článek

   
Advertisement
reklama
   
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama