Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Nestlé ví, jak šířit hrdost mezi zaměstnanci

Dimension Data
9. 6. 2016 8:18
Zaměstnanci by měli vědět, co společnost dělá a proč to dělá. Ideálně jsou seznámeni i s cíli, vizemi i hodnotami celé organizace. Aby to bylo možné, musí firma své výrobky, služby, představy a kulturu komunikovat zaměstnancům opakovaně a jednoduše, tedy vizuálně.
Foto: dimension data

Papír je out, dnes jede video
Videa jsou současným trendem pro předávání informací. Je to rychlejší a pro drtivou většinu z nás stravitelnější. Dnes potřebujeme vstřebávat co možná nejvíce dat za co nejkratší možnou dobu co nejjednodušším způsobem.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sledujte inspirativní příklady využití technologií pro vizuální komunikaci a spolupráci ve společnostech Kofola, MSD a Tescoma na stránkách ToBudeteKoukat.ihned.cz.

Mediálním partnerem projektu je vydavatelství Economia, a.s.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Videoklipy s vůní kakaa
Své o tom ví i ve společnosti Nestlé Česko, která zaměstnává téměř 3000 zaměstnanců a interně komunikuje 60 samostatných značek. Díky intenzivním televizním ale i digitálním kampaním je Nestlé známé řadou velmi úspěšných reklamních spotů a moc dobře si uvědomují další možnosti, které videa přináší. Zeptali jsme se proto Andrey Brožové, manažerky korporátní komunikace, a Pavla Moravce, ředitele IS/IT na jejich zkušenosti právě s využíváním video obsahu při komunikaci se zaměstnanci.

Vaše reklamy jsou kladně přijímány už hodně dlouhou dobu. Využíváte je i pro interní komunikaci?
Andrea Brožová: Ano. A velmi úspěšně. Tři velkoplošné obrazovky máme k dispozici již více než deset let, nicméně v minulosti šlo o řešení založeném na samostatném izolovaném počítači pro každou obrazovku. V případě jakékoli změny tak museli kolegové k počítači fyzicky přijít a například z USB paměti nahrát nový spot.

To nezní jako pohodlné řešení...
Andrea Brožová: Máte pravdu, nebylo a nevýhod bylo více. Například jsme museli řešit nekompatibilitu s řadou formátů a nepředvídatelné technické potíže. Tyto komplikace byly frustrující a neinspirovaly k pravidelnému využívání informačních displejů. Například máte skvělou reklamu a na to, abyste ji mohli zaměstnancům promítnout, tak ji musíte složitě převádět do jiného formátu. Smyslem je, aby technologie sloužily a pomáhaly, a ne naopak.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Digital Media Signage je jako vlastní soukromá televize, která vytváří pozitivní emoce a pocit sounáležitosti a firemní kulturu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

V současnosti jste již na jiné úrovni?
Pavel Moravec: U nás k zásadní změně došlo s nasazením Digital Media Signage od Dimension Data. Toto řešení přineslo možnost centrální vzdálené správy, snadnější časování obsahu, bezproblémové využití různých mediálních formátů i celkově podstatně vyšší pružnost při změnách. Zjednodušení navíc vedlo k výrazně širšímu využití tohoto způsobu interní komunikace, a dnes na obrazovkách přehráváme i záběry z výrobních závodů nebo volnočasových firemních aktivit.

Jaký má Digital Media Signage smysl právě pro Nestlé Česko?
Andrea Brožová: Řešení Digital Media Signage nám umožňuje atraktivně představovat jednotlivé brandy, z nichž některé jsou starší více než století.  Zaměstnanci tak díky krátkým spotům získávají informace o tom, co všechno děláme, a tato širší znalost vede k  většímu spojení se značkou Nestlé. Navíc máme i jedno interní specifikum.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Proč Digital Media Signage? Protože vizuální podněty zpracuje lidský mozek až 60.000 krát rychleji než text.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Co tím přesně myslíte?
Andrea Brožová: V některých reklamních spotech vystupují přímo zaměstnanci. Pocit, kdy na pracovišti vidíte sami sebe nebo kolegy v reklamně – například ve velmi populární sérii spotů na čokoládovou hvězdu Orion – je velmi příjemný a má bezesporu kladný vliv na pocit sounáležitosti zaměstnanců s firmou. Výsledkem je, že jsme více hrdí na to, že pracujeme pro Nestlé.

A co vize do budoucna?
Pavel Moravec: Možnosti řešení Digital Media Signage jsou mnohem širší a již dnes jej využíváme například při konání konferencí. Na obrazovce před konferenční místností je promítaný video obsah přizpůsobován konkrétnímu spektru účastníků. Například při mezinárodních setkání zde zobrazujeme informace a fotografie se zajímavostmi z České republiky.

Budoucnost tohoto řešení navíc vidíme v rámci širšího pojetí digitálního podniku – od zrychlení firemních procesů přes úspory nákladů až po snižování uhlíkové stopy. V dlouhodobých plánech tak nechybí ani speciální místnost pro sledování a analýzu marketingového video obsahu jako celku, a to včetně vyhodnocování lokálních i světových trendů a sentimentu ke značce. A nepochybujeme o tom, že ve všech těchto aktivitách budou řešení společnosti Dimension Data hrát velmi důležitou roli.

Děkujeme za rozhovor.

Další zkušenosti firem jsou na ToBudeteKoukat.ihned.cz.

 
Mohlo by vás zajímat

Právě se děje

Další zprávy