Papír je out, dnes jede video
Videa jsou současným trendem pro předávání informací. Je to rychlejší a pro drtivou většinu z nás stravitelnější. Dnes potřebujeme vstřebávat co možná nejvíce dat za co nejkratší možnou dobu co nejjednodušším způsobem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sledujte inspirativní příklady využití technologií pro vizuální komunikaci a spolupráci ve společnostech Kofola, MSD a Tescoma na stránkách ToBudeteKoukat.ihned.cz.
Mediálním partnerem projektu je vydavatelství Economia, a.s.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Videoklipy s vůní kakaa
Své o tom ví i ve společnosti Nestlé Česko, která zaměstnává téměř 3000 zaměstnanců a interně komunikuje 60 samostatných značek. Díky intenzivním televizním ale i digitálním kampaním je Nestlé známé řadou velmi úspěšných reklamních spotů a moc dobře si uvědomují další možnosti, které videa přináší. Zeptali jsme se proto Andrey Brožové, manažerky korporátní komunikace, a Pavla Moravce, ředitele IS/IT na jejich zkušenosti právě s využíváním video obsahu při komunikaci se zaměstnanci.
Vaše reklamy jsou kladně přijímány už hodně dlouhou dobu. Využíváte je i pro interní komunikaci?
Andrea Brožová: Ano. A velmi úspěšně. Tři velkoplošné obrazovky máme k dispozici již více než deset let, nicméně v minulosti šlo o řešení založeném na samostatném izolovaném počítači pro každou obrazovku. V případě jakékoli změny tak museli kolegové k počítači fyzicky přijít a například z USB paměti nahrát nový spot.
To nezní jako pohodlné řešení...
Andrea Brožová: Máte pravdu, nebylo a nevýhod bylo více. Například jsme museli řešit nekompatibilitu s řadou formátů a nepředvídatelné technické potíže. Tyto komplikace byly frustrující a neinspirovaly k pravidelnému využívání informačních displejů. Například máte skvělou reklamu a na to, abyste ji mohli zaměstnancům promítnout, tak ji musíte složitě převádět do jiného formátu. Smyslem je, aby technologie sloužily a pomáhaly, a ne naopak.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Digital Media Signage je jako vlastní soukromá televize, která vytváří pozitivní emoce a pocit sounáležitosti a firemní kulturu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
V současnosti jste již na jiné úrovni?
Pavel Moravec: U nás k zásadní změně došlo s nasazením Digital Media Signage od Dimension Data. Toto řešení přineslo možnost centrální vzdálené správy, snadnější časování obsahu, bezproblémové využití různých mediálních formátů i celkově podstatně vyšší pružnost při změnách. Zjednodušení navíc vedlo k výrazně širšímu využití tohoto způsobu interní komunikace, a dnes na obrazovkách přehráváme i záběry z výrobních závodů nebo volnočasových firemních aktivit.
Jaký má Digital Media Signage smysl právě pro Nestlé Česko?
Andrea Brožová: Řešení Digital Media Signage nám umožňuje atraktivně představovat jednotlivé brandy, z nichž některé jsou starší více než století. Zaměstnanci tak díky krátkým spotům získávají informace o tom, co všechno děláme, a tato širší znalost vede k většímu spojení se značkou Nestlé. Navíc máme i jedno interní specifikum.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Proč Digital Media Signage? Protože vizuální podněty zpracuje lidský mozek až 60.000 krát rychleji než text.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Co tím přesně myslíte?
Andrea Brožová: V některých reklamních spotech vystupují přímo zaměstnanci. Pocit, kdy na pracovišti vidíte sami sebe nebo kolegy v reklamně – například ve velmi populární sérii spotů na čokoládovou hvězdu Orion – je velmi příjemný a má bezesporu kladný vliv na pocit sounáležitosti zaměstnanců s firmou. Výsledkem je, že jsme více hrdí na to, že pracujeme pro Nestlé.
A co vize do budoucna?
Pavel Moravec: Možnosti řešení Digital Media Signage jsou mnohem širší a již dnes jej využíváme například při konání konferencí. Na obrazovce před konferenční místností je promítaný video obsah přizpůsobován konkrétnímu spektru účastníků. Například při mezinárodních setkání zde zobrazujeme informace a fotografie se zajímavostmi z České republiky.
Budoucnost tohoto řešení navíc vidíme v rámci širšího pojetí digitálního podniku – od zrychlení firemních procesů přes úspory nákladů až po snižování uhlíkové stopy. V dlouhodobých plánech tak nechybí ani speciální místnost pro sledování a analýzu marketingového video obsahu jako celku, a to včetně vyhodnocování lokálních i světových trendů a sentimentu ke značce. A nepochybujeme o tom, že ve všech těchto aktivitách budou řešení společnosti Dimension Data hrát velmi důležitou roli.
Děkujeme za rozhovor.
Další zkušenosti firem jsou na ToBudeteKoukat.ihned.cz.