reklama
 
 

Novinky pro designovou jízdu

Komerční článek
Předpovědět, jaké barvy budou v automobilovém průmyslu v nadcházejícím období trendy, je každoroční výzvou pro návrháře z divize Coatings společnosti BASF. Při tvorbě kolekce čítající na 65 barev se letos autoři nechali inspirovat zejména fascinací virtuálním světem a touhou po sebevyjádření.

BASF sbírá informace o každém regionu od Asie přes Evropu až po Severní Ameriku. Díky intenzivní spolupráci týmů na jednotlivých kontinentech mají zákazníci možnost vybírat jak z celosvětových trendů, tak z barev oblíbených v daném regionu. Na nové paletě automobilových barev najdete především syntetické barvy, odstíny modré, bílé či stříbrné. Naproti tomu budeme moci vybírat z chromatických barev přírodních odstínů. V budoucnu se barevné portfolio rozšíří také o inovativní pigmentové efekty, které umožní mísení dvou a více barev. Jak ke globálním trendům přispívají jednotlivé kontinenty?

Evropa mění identitu

Vývoj automobilového průmyslu v Evropě jde rychle kupředu. Starý kontinent objevuje velký potenciál také v barvách, barevných efektech a texturách. Modrá obecně platí za jednu z nejoblíbenějších barev. Na přední příčce se pravděpodobně udrží i nadále. Oblíbená bude takzvaná ASMR Blue - intenzivní modř s metalickým efektem. Do popředí se dostávají i barvy od krvavě červené po tmavé odstíny rudé, antracitově zelené a černé. Ta se na vrcholu drží již několik let a znovu získává na oblíbenosti, zvláště pak její hluboké temné odstíny.

Navzdory ekonomickým a jiným výzvám zůstávají státy asijského regionu optimistické. Optimismus se odráží i v barvách automobilů. Jsou svěží a hravé. Oblíbená je třeba modrozelená. Asiaté touží především po kvalitě a kreativitě, což se odráží například v elegantní metalické pískově béžové.

Mezi barevné odstíny opěvované Severní Amerikou patří jemná sofistikovaná stříbrná, která v závislosti na úhlu pohledu přechází do modré či zelené. Tohoto efektu se společnosti BASF podařilo dosáhnout kombinací unikátních pigmentů a jiných technických vychytávek a svědčí to o výjimečných schopnostech designérů.

Elektrotříkolka nové generace

Automobilový průmysl a mobilita obecně jsou pro společnost BASF velkou výzvou. I proto se již řadu let podílí na vývoji inovativních vozítek, která pro svůj pohyb využívají alternativní zdroje energie a jsou šetrná k životnímu prostředí. Příkladem je například unikátní model tříkolky 05GEN, který s využitím plastů Infinergy® a Elastollan® od BASF vytvořila společnost Yamaha.

Elektrotříkolka nové generace vyniká nejen originálním designem, ale také jedinečnými pneumatikami, které jsou alfou a omegou pohodové a odpočinkové jízdy. Aby společnost Yamaha zvýšila celkový požitek z jízdy, použila na výrobu pneumatik modelu 05GEN první celosvětově rozšířený termoplastický polyuretan Infinergy® a Elastollan® od BASF. Buněčná struktura Infinergy® skvěle ladí s celkově výrazným designem a díky Elastollanu® může mít povrch pneumatik různou texturu i barvu.

Tokijská designfabrik® pomáhá designérům a konstruktérům realizovat jejich nápady a nabízí pomocnou ruku při výběru materiálu ve všech fázích vývoje produktu. Viceprezident Material Asia Pacific Andy Postlethwaite k tomu říká: „Hlavním cílem při vytváření konceptu nového elektro vozítka bylo zlepšit zážitek z jízdy všem, kteří cestují na krátké vzdálenosti, Designfabrik® pomáhá designerům přetavit myšlenky do reality. I Yamaze asistovala při konceptu rafinované dynamiky v život a nabídla jí poradenské služby při volbě materiálu a barvy.“ Elektrotříkolku můžete po celý rok vidět v Japonsku v tokijském muzeu architektury.

autor: komerční článek

   
reklama
   
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama