Už čtvrtým rokem na ní uvádíme v rámci programu Česká a slovenská komorní hra malé dramatické skvosty autorů, s nimiž publikum i herci sdílejí mateřský jazyk i životní zkušenost.
S předními vinohradskými herečkami a herci tak můžete „téměř na dotek“ sdílet prožitky situací a obrazy lidských postojů, které jsou nám, obyvatelům české kotliny, blízké a srozumitelné.
V současnosti má Studiová scéna DnV na repertoáru čtyři inscenace.
Více než dvacítky vyprodaných repríz se již dočkala citlivá studie vnitřního života mladé české ženy, která nedokáže zpřetrhat omezující závazky s odkazem již nežijících rodičů a jejich návyky z doby 80. let. Tři sestry (A. Elsnerová, A. Talacková, Z. Vejvodová) se pokoušejí vykročit do vlastního života ve hře první dámy současného českého dramatu Lenky Lagronové NIKDY.
Pánský kvintet (M.Holý, D. Bambas, D. Ratajský, J. Maryško a M. Novotný) naopak hraje v prvotině Ladislava Smočka PIKNIK, kterou byl v 60. letech otevřen Činoherní klub. Po půl století tato napínavá studie o chování pětice vojáků ztracených v nepřátelské džungli neztratila nic na své působivosti.
Dnešním debutem je pozoruhodná hra třicetileté Terezy Verecké Na kamenném, kamenném poli. Tři generace jedné rodiny se ocitají v sevření vykonstruované dluhové pasti. Vynikající výkony J. Satoranského, L. Veselého, V. Křížové a D. Ratajského zpřítomňují pronikavý pohled na naši nejednoznačnou přítomnost.
Komedii ZVĚSTOVÁNÍ ANEB BEDŘICHU, JSI ANDĚL z 80. let považuje letošní osmdesátník Milan Uhde za svou nejpovedenější hru. Látka pro téměř feydeauovskou frašku o nemanželském dítěti pochází z historicky podložených událostí ze života klasiků marxistické filozofie. Karla Maxe hraje T. Pavelka, jeho dvě osudové ženy Beny a Leny A. Černá a Z. Vejvodová, andělského Bedřicha pak O. Brousek.