reklama
 
 

Řidiči naplno nevyužívají všechny výhody povinného ručení

Komerční článek
Téměř polovina neví o službách smluvní asistenční společnosti, které mají předplaceny ke svému povinného ručení.

Povinné ručení musí ze zákona hradit všichni majitelé motorového vozidla. Ti ke své škodě však často nevědí, co všechno vlastně pojistná smlouva obsahuje. Zbytečně se tím připravují o nervy a o peníze, které by si mohli ušetřit, když je potká dopravní nehoda.

Víc než odpovědnost za škody z provozu

Pojišťovny k povinnému ručení nabízejí majitelům motorových vozidel víc než pojištění odpovědnosti za škody, které mohou způsobit provozem svého vozidla. V rámci pojistné smlouvy mají předplacené i kvalitní asistenční služby pro případ nehody či poruchy.

Průzkum Linky pomoci řidičům 1224 však ukázal, že 32 % dotázaných vůbec neví o předplacených asistenčních službách, a dalších 13 % tvrdilo, že je v rámci povinného ručení nemá. Přes 40 % těch, kteří o nich vědí, si nedovedlo vybavit konkrétně ani jednu z nich. Téměř nikdo z dotázaných si nepamatoval telefonní číslo smluvní asistenční společnosti své pojišťovny.

Pro všechny řidiče na jednom čísle 1224

Pojišťovny se rozhodly nabídnout všem motoristům jednoduchou pomoc. Zavedly Linku pomoci řidičům 1224, kterou provozuje Česká kancelář pojistitelů. Zajistí rychle spojení se smluvní asistenční společností pojišťovny, u které má řidič povinné ručení. Linka funguje na celém území ČR pro všechny řidiče bez ohledu na to, u jaké pojišťovny mají vůz pojištěn.

Česká kancelář pojistitelů provozuje Linku pomoci řidičům 12 měsíců v roce 24 hodin denně. Podle toho je možné si velmi snadno zapamatovat a vybavit telefonní číslo 1224. Odborníci nicméně doporučují si číslo raději také uložit do paměti mobilního telefonu.

Bezprostředně po nehodě si vzpomenete leda na číslo záchranné služby, ale na číslo asistenční společnosti vaší pojišťovny si vzpomene málokdo. | Video: Zdeněk Bašus |  03:32

V případě dopravní nehody řidič zavolá na číslo 1224 a operátor ho ihned spojí se smluvní asistenční společností jeho pojišťovny. Ta zajistí potřebnou asistenci včetně rychlého odtažení nepojízdného vozidla z vozovky, čímž se zabrání vzniku tzv. následných nehod. Kdyby si ve stresu nemohl vybavit, kde má svůj vůz pojištěn, stačí operátorovi nahlásit SPZ a on pojišťovnu vyhledá. Pak už si volající přímo domluví, jakou pomoc na místě nehody potřebuje.

TIP: S Dopravou 007 v rozhlasovém éteru a týmem Ráááádia Impuls v aplikaci Waze se na silnicích neztratíte, vyhnete se nepříjemným kolonám a zdlouhavým objížďkám.

autor: Česká kancelář pojistitelů

   
reklama
   
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama