Nabídka slevových kuponů mění nákupní návyky českých spotřebitelů
Nedávno provedený průzkum poukazuje na způsoby, jakými čeští nakupující preferují slevové akce a promo kódy, postoje k akcím a využívání kupónů a slev. Dále zkoumá zapojení nakupujících do věrnostních programů obchodů a technologií souvisejících s nakupováním (prodejní mobilní aplikace apod.). Výsledky vrhají světlo na poptávku spotřebitelů po častých a personalizovaných nabídkách a poskytují poznatky pro strategii distribuce slevových kupónů v maloobchodě.
Průzkum nákupního chování uskutečněný platformou zaměřenou na vyhledávání slevových kuponů z roku tohoto roku zjistil, že mezi zákazníky, kteří používají kupony během svých pravidelných nákupů, 81 % uvedlo, že kupony jsou důvodem změn v jejich nákupním chování. Konkrétně - z průzkumu provedeného společností Promo-Codes vyplývá, že:
- 34 % z nich si kvůli kuponu koupilo výrobek dříve, než plánovalo,
- 48 % nakupujících během nakupování v e-shopu hledá digitální kupony,
- 26 % spotřebitelů si díky kuponu koupilo značku, kterou by si jinak normálně nekoupilo, a 18 % přešlo díky kuponu zpět k jiné značce, kterou si koupilo již dříve,
- 31 % lidí nakoupilo kvůli kupónu více, než by jinak nakoupili.
Z výzkumu vyplývá, že nakupující začínají plánovat své nákupní cesty dlouho předtím, než navštíví e-shop, takže internetoví prodejci musí při nabízení kupónů zohlednit celou fázi plánování. 86 % dotázaných uvedlo, že si před odchodem do obchodu vytvoří nákupní seznam, a 62 % uvedlo, že na internetu cíleně hledají slevové kupony, které by mohli spojit se svým nákupním seznamem.
Není žádným tajemstvím, že prodejci, kteří kladou důraz na distribuci kupónů, mají větší šanci ovlivnit spotřebitele k nákupu ve svůj prospěch. Je to výhra pro nakupujícího i pro prodejce.
Téměř 60 % dotázaných nakupujících uvedlo, že digitální kupón uplatní do týdne nebo dříve od jeho získání, a 29 % uvedlo, že kupón uplatní do 24 hodin.
Internetoví prodejci lákají na věrnostní programy, slevové kupony a personalizované nabídky
Nakupující i nadále požadují efektivitu, pohodlí a bezproblémové nakupování, ale tato přání rozhodně přesahují rámec nakupování v obchodě. Hlubší vztahy mezi prodejci a spotřebiteli prostřednictvím personalizované, proaktivní komunikace zlepšují zážitek před nákupem, během něj i po něm. Tyto styčné body zvyšují loajalitu a podporují opakované návštěvy a nákupy.
Personalizované nabídky podporují nákupy a zákazníci nyní očekávají, že je prodejci budou znát, budou rozumět tomu, co nakupují, a budou předvídat jejich nadcházející nákupní potřeby. Z účastníků průzkumu:
- 53 % uvedlo, že chtějí relevantní nabídky založené na jejich nákupních zvyklostech,
- 48 % uvedlo, že chtějí exkluzivní nabídky založené na jejich věrnosti značce,
- 44 % uvedlo, že chce pravidelně dostávat nové nabídky.
Spotřebitelé jsou dnes časově vytížení, mají nadměrné závazky a tvrdě si chrání svůj rozpočet. Větší dostupnost a pohodlí digitálních kupónů a online platforem s promo nabídkami umožňuje nakupujícím vytvořit si doma seznamy, porovnat plánované nákupy se svým rozpočtem a pak se rozhodnout, co nakonec vloží do košíku.
Na druhou stranu mohou prodejci na základě uplatněných kupónů přesně předvídat, co spotřebitelé nakoupí, což jim umožňuje v budoucnu poskytovat personalizovanější nabídky. Například slevové kódy Calzedonia jsou rozesílány zákazníkům na základě jejich preferencí - zákazník tak může obdržet slevový kód na produkt, který lze spárovat s kouskem z jeho předešlého nákupu.