Jeden z největších online prodejců parfémů a kosmetiky ve střední a východní Evropě, původně český e-shop parfums.cz, mění jméno na Notino. Česká republika je jednou z prvních, kde globální rebranding odstartoval. „Když jsem před dvanácti lety začal prodávat parfémy po internetu, měl jsem malou kancelář a jednoho zaměstnance. Dnes provozujeme e-shopy ve čtrnácti zemích světa a prodáváme přes 45 tisíc nejrůznějších produktů pro krásu. Dávno už to nejsou jen parfémy,“ říká Michal Zámec, zakladatel firmy, která doslova přerostla svůj název.
Notino – inspirace a sebevědomí v šesti písmenech
Za změnou názvu není jen fakt, že úspěšný online obchod dnes rozmazluje své zákazníky mnohem širší škálou produktů, než jsou jen vůně. Společnost je navíc po světě známá už pod deseti různými názvy – zatímco Češky a Slovenky jsou věrné parfums.cz a parfums.sk, ve Španělsku je onou voňavou stránkou fapex.es a například ve Slovinsku pro změnu salma.si.
Není tedy divu, že se v Notino rozhodli firmu sjednotit pod společnou značku. „Notino je odborník na krásu, inspiruje, rozumí svým zákazníkům a dodává sebevědomí tisícům žen i mužů,“ přibližuje filozofii značky Michal Zámec. A co strach z výměny už etablované a oblíbené značky parfums? „Jeden můj dobrý kamarád řekl, že jenom ti nejlepší dokážou zahodit úplně všechno, aby mohli jít dál a stvořit něco ještě lepšího. Já chci vytvořit originální a silnou značku, která bude známá po celém světě, a lidi ji budou mít prostě rádi. A za ten risk mi to stojí,“ dodává odhodlaně.
Tři zásady pro spokojeného zákazníka
Poctivost, know-how, inspirace – to jsou tři pilíře, na kterých chtějí značku Notino vybudovat. „Poctivost je v internetovém prodeji naprostý základ. Jak jednou zákazníka zklamete, už se k vám víckrát nevrátí. A pokud se navíc nechováte fér, během chvíle se to dozví každý,“ tvrdí Michal Zámec. Proto Notino hýčká své zákazníky výhradně produkty od prověřených dodavatelů. Nastane-li přece jen nějaký problém, řídí se firma zásadou, že hlavní je spokojenost zákazníka – tak, aby se vždycky rád vracel a věděl, že značce Notino může důvěřovat.
V péči o krásu má Notino už dvanáctileté know-how. Za firmou totiž stojí stále ti stejní lidé, kteří byli u jejího zrodu, a o zákazníky se starají zkušení beauty specialisté, pro něž je kosmetika nejen prací, ale i vášní. Ví, co zákazníky zajímá, a jak jim usnadnit výběr, když někdy trochu tápou v nepřeberném množství beauty výrobků. A aby z jejich rad mohl čerpat opravdu každý, píší o tom blog a točí videa.
V neposlední řadě chce být Notino také inspirací. Motivovat zákazníky k tomu, aby se starali o své tělo a cíliti se lépe, pošťouchnout je, když si nejsou jistí novou vůní, vytrhnout je ze stereotypu a povzbudit k tomu, aby si vychutnali požitek a radost, kterou Notino nabízí. Nadchnout se pro krásu a užívat si života se všemi jeho barvami a vůněmi není povrchní rozmar, ale terapie pro duši, kterou každý z nás občas potřebuje.