Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Drivalia je připravena na nový zákon o povinném ručení. Nabízí bezstarostné řešení

komerční článek
17. 6. 2024 0:00
Nový zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (30/2024 Sb.), jenž nabyl platnosti 1. dubna, zamíchal kartami u všech subjektů, které mají co do činění se zákonnou povinností sjednávat povinné ručení, například u leasingových společností.
Foto: komerční článek

"My jsme připraveni, všechny povinnosti splníme. Našich klientů se ale de facto nedotknou, a to díky službám, které jim poskytujeme," říká Ladislav Bastl, Country Insurance Officer společnosti Drivalia Lease Czech Republic, specialisty na operativní leasing a vedoucí firmy na poli správy firemních autoparků. V zákaznické flotile má přes 30 tisíc aut.

Nový zákon přináší hned několik podstatných změn:

  • odpovědnost za sjednání povinného ručení přechází na provozovatele
  • minimální limity pro pojistné plnění jsou stanoveny na 50 milionů korun jak pro majetkovou škodu, tak pro újmu na zdraví
  • na území České republiky už se řidič nemusí prokazovat zelenou kartou, nahradí ji on-line evidence České kanceláře pojistitelů, ke které má přístup policie
  • zavádí se povinnost předávat údaje definované zákonem elektronicky způsobem umožňujícím dálkový a nepřetržitý přístup v reálném čase, čili on-line
  • zákon přichází s novou definicí provozu vozidla (bez ohledu na jeho vlastnosti, na terén nebo na to, zda je v pohybu, či stojí)
  • zavádí se nová kategorie vozidel, která musejí mít sjednáno povinné ručení (jde o vozidla s výhradním mechanickým pohonem s konstrukční rychlostí vyšší než 25 km/h nebo s konstrukční rychlostí vyšší než 14 km/h a váhou vyšší než 25 kg)

"V Drivalia už dlouhodobě nabízíme limity pojistného plnění ve výši minimálně 100 milionu korun. Klienti mají zelenou kartu k dispozici on-line v digitální podobě v našich aplikacích a s naším pojistitelem implementujeme on-line přenos dat k pojištění. My i klienti však musíme respektovat fakt, že pojištění odpovědnosti půjde sjednat jen dopředně," dodává Ladislav Bastl.

Firma staví na automatizaci a rychlosti, hlavní roli hrají moderní technologie a digitalizace. Týká se to nejen oblasti sjednání, změn a ukončení pojištění, ale také řešení škodních událostí. Pro komunikaci mohou řidiči použít digitální kartu Driver Pass, kterou mají nahranou v mobilu, anebo webový formulář, případně telefonní call centrum.

Škodní události pak Drivalia řeší vždy napřímo - sama objedná servis, sama vyřídí likvidaci pojistné události. Nejdůležitějším fenoménem je čas. Po nahlášení škody přijde řidiči odkaz, přes nějž se dostane do webového nástroje Photo Tool, který ho intuitivně navede, jak má poškození zdokumentovat a auto vyfotit. "Fotky sdílíme s opravcem, který si díky tomu může dopředu objednat náhradní díly a připravit vše potřebné. Maximálně to zrychlí celý proces následné opravy," dodává Ladislav Bastl.

Zákazník je nasměrován do servisu, který dokáže nejrychleji vyřešit jeho problém. Součástí služeb je i program Driver’s service. Jde o komplexní proces spojený s opravami vozidel po škodní události, které Drivalia poskytuje prostřednictvím sítě vybraných servisů. Zahrnují možnost vyzvednutí auta v sídle zákazníka a jeho navrácení na stejné místo či náhradní vozidlo po celou dobu opravy zdarma.

"V podstatě veškeré procesy, které souvisejí se správou klientských autoparků, jsou plně digitalizovány. Díky tomu můžeme klientům nabídnout vyšší kvalitu, rychlost i efektivitu, než je na trhu běžné," konstatuje Ladislav Bastl.

Ladislav Bastl, Drivalia
Ladislav Bastl, Drivalia | Foto: Komerční sdělení
 
Mohlo by vás zajímat

Právě se děje

Další zprávy