reklama
 
 
Komerční sdělení - toto je komerční sdělení, Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Češi nejraději jezdí na dovolenou autem a na cestách sázejí na svoje schopnosti

Foto: Komerční sdělení
V dnešní době lidé tráví na cestách mnoho času, auto se tak téměř stává jejich druhým domovem.

Dle nedávného průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost MARS* do této skupiny patří i Češi a přes 70 % českých řidičů si jízdu v autě užívá. Téměř 70 % dokonce jezdí nejraději na dovolenou právě autem. Na svých cestách rádi sázejí na vlastní dovednosti i sebejistotu a k orientaci například s oblibou používají mapu (50 %). Dorazit do cíle svěží, s jistotou a v pohodě jim napomáhají příjemné maličkosti, jako je žvýkačka bez cukru. Na cestách ale řidiči narážejí i na překážky - a nepřítelem jsou si většinou oni sami: Mezi nejčastější věci, které dokáží řízení znepříjemnit, ovlivnit pozornost i sebedůvěru za volantem, patří vlastní vnitřní pocity - únava, stres, spěch, nejistota anebo pocit nekomfortu. Pocit sebejistoty za volantem přitom při svých cestách oceňuje téměř 90 % českých řidičů a třeba právě žvýkačka bez cukru, jejíž žvýkání přispívá k dobrému pocitu a dodává celkový pocit svěžesti, k němu může napomoci.

V létě, kdy je na silnicích velmi hustý provoz, může snadno dojít ke ztrátě jistoty za volantem - průzkum potvrdil, že téměř 70 % dotázaných rozladí ostatní bezohlední řidiči, přes 50 % znepokojuje nepříznivý stav vozovky, počasí, anebo kolony. Všechny tyto vnější faktory u  řidičů vyvolávají stres a vnitřní nekomfrot, kterému velmi často musí čelit až polovina z nich. Navrátit zpět dobrý pocit za volantem navzdory ne úplně ideálním podmínkám, aby dojeli do svého cíle svěží, s úsměvem a sebevědomím, mohou pomoci žvýkačky bez cukru.

Potvrzuje to i dopravní psycholožka PhDr. Lucie Skalíková: "Na silnicích vítáme každého pomocníka, který zvýší bezpečnost na cestách.  Žvýkání přináší díky stimulaci svalové činnosti řadu povzbudivých efektů," uvádí a ještě dodává: "Žvýkačka bez cukru je neocenitelným pomocníkem pro významnou skupinu řidičů, kteří neustále potřebují dělat další věci, protože mají pocit, že řízení nevyžaduje jejich plnou pozornost. Pokud se cítíme příjemně a svěží, a to je pocit, který žvýkačka přináší, ztrácí se únava."

* Sběr dat proběhl prostřednictvím internetového dotazníku (CAWI) na internetovém panelu agentury STEM/Mark ve dnech 26. 5. - 5. 6. 2017 na cílové skupině mužů a žen ve věku 18 - 59 let. Průzkumu se zúčastnilo 312 respondentů.

reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama